Posted by : Aysel Bayraktar 11 Eylül 2010 Cumartesi








          
         Dave Freeman ,İngiliz Independent gazetesi yazarı .Bundan 3 yıl önce vefat ettiğinde ,

       ''Ölmeden Önce Yapılması Gereken 100 Şey'' den 50 tanesini gerçekleştirmişti. İşte benimde ölmeden önce yapmak istediğim bir kaç şey ...


Konya'da Mevlana Festivali'nde semazenleri izlemek.
Tayvan'da ölü ruhlar için yapılan 'Hung Yuan Hayalet Ay Festivali'ne gitmek.
Mısır'da güneşin Ramses'in üstüne doğduğunu görmek.
Japonya'daki Sapporo Kar Festivali'ne gitmek.Nefes kesici...
İngiltere'nin en göz alıcı festivali 'Royal Ascot'a katılmak
Fas'ta 5 günlük çöl yürüyüşüne katılmak.Trakingden bahsettiğimde, çıkmak istediği tek yerin Elmadağ(Taksim- Elmadağ ulaşım aracı :araba)  olduğunu söyleyen Volkancığımla zor ama ,ikna etmek için yine de şansım var diye düşünüyorum .Çok çalışmam lazım çooook.
Berlin'de 'Aşk' yürüyüşüne katılmak
Oscar'a gitmek
Viyana Operası Balosu'na gitmek.


Ve en sonuncusu ;

100-Canınız ne yapmak istiyorsa onu yapın ...


       Bu perşembe akşamı ,ben de hayatımda ilk defa çakır keyifliği bir kademe geçtim..3 shot tan sonra meşhur Yaşar Usta'nın kavunlu ,çilekli dondurması bozdu işi.Dondurma üstüne 2 shot daha gelince, eh artık bu benim limitlerimi aşmıştı.Arkadaşlar gittikten sonra ben kendimi direk uykunun kucağına bıraktım ama uyumak ne mümkün ;gözlerimi kapadığımda her yer dönüyor.Çok uykum var ama uyuyamıyorum ;midem bulanıyor,başım dönüyor..Bunlar olurken bir yandan da yatakta söyleniyorum ''bir daha asla içki içmeyeceğim''

       Bana sarhoş olduğumu söyleselerde kesinlikle kabul etmiyorum ;yada sarhoşluk anlattıkları gibi değilmiş.Her konuşma ,her yapılan hareket gayet net bende.Bir kaç kareyi tam hatırlayamasamda onun üstünde çok durmayacağım şimdi..

       Bunu da denemiş oldum .Ne öğrendik ?sarhoş olmak 2 gün mide bulantısı, baş ağrısı ve keyifsizlik veriyormuş.Pişman mıyım ?Değilim ama bazen tecrübelere de kulak kabartmak ,illa bende tecrübe edip öğreneyim dememek lazımmış .Çok keyif aldığım ,2 shot içtiğim güzel tekilayı şimdi görmek bile istemiyorum.Aramız iyi değil ,biraz zamana ihtiyacımız var .

 Klasikleşmiş sorudur Tekila nasıl içilir?

      Ülkesi olan Meksikada sek içilse de bence tekila en güzel şöyle içilir.Önce dondurucudan shot bardaklarını çıkartıp ,tekilayı dolduruyoruz, başparmağımız ile işaret parmağımızın oluşturduğu V'nin başlangıcına bir miktar tuz döküyoruz, limonlarımız yarım daire şeklinde dilimlenmiş kenarda bekliyor. önce tuzu yalıyoruz, hemen ardından tekilayı shotlayıp limona saldırıyoruz.Önce tuz sonra tekila, sonra da limon tüketilir.

       Ben limonu çok sevdiğim için bir limonu dört parça hazırlıyorum .Özlem in dediğine göre çorbalık oluyor biraz ama tadı böyle daha güzel.

       Bugün okudum ki ;pembe tekila ''Rosangel ''  Hollywood un yıldzıları keşfettiklerinden beri başka bir şey içmiyorlarmış!
      Amber çiçeği aromalı bu içki şekerli tadı ve şık şişesi sebebiyle çok rağbet görüyormuş.Üzgünüm bizim tanışmamız başka bahara kaldı.









One Response so far.

  1. Sibel says:

    Mısır, Fas, Konya... tüm yapmak istediklerini beraber de yapabiliriz hayatım. hele de 100.sünü!!! Volkan Elmadağ'a çıkadursun :)

LinkWithin

Göz atılabilir

LinkWithin

Göz atılabilir

Popular Post

Blogger templates

Labels

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Powered by Blogger.

Follow by Email

İzleyiciler

Labels

Categories

Yazılarım

http://gezenti-gezenti.blogspot.com/2010/10/prag.html

- Copyright © Gezenti -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -